Najważniejsze pytania i odpowiedzi:
Komu przysługuje bezpłatny transport w ramach POZ?
- Osobom z dysfunkcją narządu ruchu uniemożliwiającą korzystanie ze środków transportu publicznego ze względów n/w.
- W przypadku konieczności podjęcia natychmiastowego leczenia w innej placówce leczniczej, wynikającej z potrzeby zachowania ciągłości leczenia z wyłączeniem stanów nagłego zagrożenia zdrowia lub życia.
- Dla zachowania ciągłości leczenia, przy założeniu braku możliwości samodzielnego poruszania się pacjenta.
Co mam przygotować przed wykonaniem telefonu do dyspozytora Centrum Ratownictwa Specjalistycznego TRIAGE na nr 533 998 999?
- Upewnij się, że masz wszystkie dokumenty w formie papierowej, czyli skierowanie na transport sanitarny wystawione przez lekarza POZ oraz skierowanie do placówki medycznej (poradnia specjalistyczna, pracownia medyczna, szpital).
- Przed telefonem do nas, zadzwoń do placówki leczniczej, do której mamy jechać i umów wizytę na konkretny dzień i godzinę.
- Zadzwoń do nas zaraz po umówieniu terminu wizyty w placówce leczniczej.
W jakie dni i godziny realizujemy transport sanitarny dla POZ?
Zespoły transportowe dla POZ pracują od 8.00 do 18.00 w pracujące dni tygodnia. Niektóre zespoły rozpoczynają pracę już od 7.00, aby jak najszybciej być w gotowości dla Państwa. Przed telefonem do nas, zadzwoń do placówki leczniczej, do której mamy jechać i umów wizytę na konkretny dzień i godzinę.
Jak wygląda usługa transportu sanitarnego?
- Zespół transportu sanitarnego przyjedzie ambulansem zgodnie ze zgłoszeniem pod wskazany adres.
- Wykonane zostaną podstawowe badania parametrów życiowych pacjenta i zespół zapozna się z dokumentacją medyczną, w tym sprawdzi niezbędne skierowania.
- Ratownicy zniosą pacjenta do ambulansu w pozycji leżącej lub siedzącej - zgodnie ze wskazaniami medycznymi, przy użyciu noszy (płaska powierzchnia, winda), płachty transportowej lub krzesła z pasami przystosowanego do transportu.
- W ambulansie pacjent zostanie zabezpieczony pasami i ułożony w pozycji dostosowanej do wskazań medycznych.
- Zapewniamy monitorowanie stanu pacjenta podczas transportu przy zastosowaniu urządzeń medycznych, zgodnie ze wskazaniami zdrowotnymi oraz poprzez obecność ratownika przy pacjencie.
- Po dojeździe do miejsca docelowego ratownicy przekazują pacjenta personelowi medycznemu placówki leczniczej lub przebywają stale z pacjentem podczas badań i zabiegów oczekując na zakończenie świadczeń zdrowotnych.
- Jeśli transport jest zamówiony w dwie strony, ratownicy po zakończeniu wizyty w placówce medycznej odwożą pacjenta z powrotem.
Więcej informacji znajdziesz na stronie triage.pl